Connect with us

Semasa

Gadis Reka Tempat Duduk ‘Double Decker’ Dalam Penerbangan Kelas Ekonomi

Menaiki kapal terbang pada jangka masa yang panjang memang boleh menjadi memenatkan serta membosankan. Tidak semua orang mampu untuk membiayai tiket business class untuk keselesaan sepanjang perjalanan ke destinasi.

Dengan tempat duduk yang sempit, memang boleh menimbulkan rasa tidak keselesaan para penumpang yang menaiki penerbangan tersebut. Oleh itu, wanita ini telah mengerah idea untuk menambah keselesaan bagi penumpang kelas ekonomi.

Menurut sumber CNN, Konsep Chaise Longue Airplane Seat Alejandro Núñez Vicente bermula secara kecil-kecilan tahun lepas, sebagai projek kolej berusia 21 tahun itu menyebabkan dia tercalon dalam Pencalonan Anugerah Kabin Kristal 2021.

Sejak itu, Núñez Vicente telah membuat gelombang dalam dunia penerbangan. Dia telah menghentikan sementara ijazah sarjananya untuk meneruskan projek ini sepenuh masa.

Dia sedang berbincang dengan syarikat penerbangan terkenal dan syarikat pengeluar tempat duduk. Dia telah diberikan beberapa pelaburan besar yang membolehkan projek itu berkembang.

Sementara ada yang kagum dengan inovasi Núñez Vicente, ada yang bimbang tentang claustrophobia dan yakin duduk di bawah orang lain akan lebih buruk berbanding tempat duduk asal.

“Saya lebih berkembang daripada mendengar pengkritik dan mendengar komen buruk, daripada mendengar komen baik dan bunga yang mereka lemparkan kepada saya,” kata Núñez Vicente kepada CNN Travel di Hamburg, Jerman, di mana dia mempamerkan reka bentuknya di Ekspo Dalaman Pesawat 2022 (AIX).

Reka bentuknya adalah untuk pengembara setiap hari, jadi Núñez Vicente berkata dia berminat untuk mendengar apa yang dikatakan, positif atau negatif.

“Tujuan saya di sini adalah untuk menukar kerusi kelas ekonomi untuk kebaikan kemanusiaan, atau untuk semua orang yang tidak mampu membayar tiket yang lebih mahal,” katanya.

Núñez Vicente bersedia untuk menerima lebih banyak maklum balas minggu ini. AIX ialah salah satu rancangan penerbangan terbesar di dunia, dan dia menayangkan prototaip berskala penuh pertama reka bentuknya.

Reka bentuk Núñez Vicente menghilangkan kabin atas. Oleh itu, dia mereka bentuk ruang di antara tingkat atas dan bawah untuk pengembara menyimpan bagasi kabin.

Núñez Vicente menganggarkan terdapat kira-kira 1.5 meter yang memisahkan penumpang yang duduk dari bahagian atas pesawat. Dia berkata walaupun pengembara tidak dapat berdiri tegak di ruang itu, ramai yang sudah tidak dapat berdiri tegak dalam barisan ekonomi biasa walaupun mungkin pengembara yang lebih tinggi ini akan menjadi lebih tersisih dengan reka bentuk ini.

Continue Reading

Copyright © 2022 RakyatNow Media.